Patricia van Liemt is radiopresentator, schrijver en moeder van Maria (11) en Phaedra (8). Elke vrijdag schrijft ze rake, eerlijke, grappige en vooral herkenbare columns over haar leven en het moederschap.
Lees verder onder de advertentie
Was jij Carrie uit Sex and the City of toch meer een Samantha? Of kon jij je meer vinden in Charlotte of Miranda? Over één ding zijn we het allemaal eens: Aiden was the one that got away, maar we begrepen dat Carrie uiteindelijk toch voor Mister Big koos. Run-away groom or not.
Lees verder onder de advertentie
Ik was in het gelukkige bezit van The Shoebox en tijdens een eenzaam moment op mijn studentenkamer had ik altijd mijn vier Amerikaanse BFF’s onder de knop. De scène die uiteindelijk de meeste indruk heeft achtergelaten, is die van Samantha die zich eindelijk overgeeft aan hotelmagnaat Richard op een rooftop ergens in New York.
Samantha heeft hier nat haar en een ietwat meisjesachtige, kwetsbare uitstraling. Richard pakt haar hand vast en trekt haar dan zachtjes naar zich toe. De blondine, die voor het eerst haar onzekere kant laat zien, ontwijkt zijn blik en went haar hoofd licht onwennig opzij. Als Richard haar dan nog iets dichterbij haalt, ontmoeten hun ogen elkaar en durft ze zich over te geven aan zijn liefde. Dan belanden ze in een uber-romantische slow dance op het prachtige ‘By your Side’ van Sade.
Lees verder onder de advertentie
The Bold Type
Goed, waarom deze throwback, Patricia? Komt-ie: ik wil je graag meenemen in een nieuwe Netflix-serie genaamd The Bold Type. Ik zal niet snel een column wijden aan een serietje, geloof me, maar mocht je deze nog niet hebben gezien dan is dit mijn cadeau aan jou. Toegegeven: ik ging er licht sceptisch in, want 26-jarige meiden aan het begin van hun carrière klinkt als een station dat ik inmiddels allang gepasseerd ben. Maar na een dag lang Zoomen met collega’s en luizenpluizen bij drie familieleden, ben ik toch overstag gegaan. En ik zeg het één keer heel hard: WAT EEN GEWELDIGE SERIE!
Hoe kunnen drie meiden in New York met een geweldig gevoel voor mode als moderne Moeder Theresa’s doorgaan? Om de simpele reden – nou ja, simpel is-ie niet – dat je als kijker ook op zoek wilt gaan naar de beste versie van jezelf. Net zoals de hoofdpersonen Sutton, Kat en Sloan. Want als je jouw innerlijke badass omarmd, dan pas kun je de mensen om je heen echt helpen.
Lees verder onder de advertentie
Deze serie is doordrenkt met meer diversiteit dan alle eerdere series in dit genre en de relevantie van onderwerpen voor een nieuwe generatie vrouwen vind ik van groot belang. Ze werken bij een fashiontijdschrift in New York en dat associeert mijn generatie toch al snel met The Devil Wears Prada. Een keiharde vrouw die haar assistenten vermorzelt bij de aanblik van een verkeerd gekozen jurk. Een slechter voorbeeld van Women supporting Women bestaat niet.
In The Bold Type is de hoofdredacteur inspirerend, wars van genderrollen, een mentor én een moederfiguur. En ze zal bovenal altijd achter haar personeel staan in plaats van erboven. Ze moedigt de drie aan om hard te werken, maar nog meer om hun hart te volgen en op hun intuïtie te vertrouwen. Kortom: een fantastisch voorbeeld van hoe het ook kan.
Lees verder onder de advertentie
De serie is beter dan elk zelfhulpboek dat je kunt vinden. En geloof me: ik heb er menig versleten…
Je eigen identiteit overboord
Mijn oudste dochter (11) komt dolenthousiast thuis, want ze heeft net bij een vriendinnetje voor de allereerste keer Grease gekeken. Er borrelt een nostalgisch gevoel bij me op, want mijn eerste keer Grease herinner ik me nog als de dag van gisteren. Maar is dat verhaal eigenlijk wel een goed voorbeeld? Je eigen identiteit overboord gooien om in de smaak te vallen? Rizzo, die als ‘de ordinaire’ wordt gezien omdat zij wél al met jongens naar bed is geweest? Laten we het niet groter maken dan het is, want wij weten nu wel beter, maar de tijden zijn gelukkig wel veranderd. En de series dus ook.
Je snapt: ik heb alle afleveringen van The Bold Type gebinched. Na de laatste aflevering viel ik in een diep gat, maar gelukkig komt er een seizoen 5.
Tot die tijd raadt Netflix ‘Sex/Life’ aan en bij gebrek aan beter heb ik aflevering 1 bekeken. Misschien dat ik daar toch ook ooit een column aan moet wijden…
Patricia van Liemt is radiopresentator, schrijver en moeder van 2 lab baby’s Maria (11) en Phaedra (8). Ze werkte o.a. bij Qmusic en 100% NL. Haar succesvolle podcast serie Let’s Talk About Sex(e) hoor je nu op GoodLIFE Radio. Haar man woont doordeweeks in Zwitserland, wanneer ze probeert kids, werk en girls nights zo goed en zo kwaad te combineren. In haar debuut roman ‘De Lab Baby’ vertelt ze over haar persoonlijke ervaringen met IVF.
Dat jullie het vroeger over alles eens waren, kwam waarschijnlijk omdat je verblind was door liefde, want nu jullie ouders zijn ben je weleens verbijsterd over wat je partner nu weer uitkraamt.
Het was eerste kerstdag, en zoals elk jaar was Marjan met haar gezin uitgenodigd bij haar ouders thuis. Dit deden ze al sinds jaar en dag elk jaar. Maar dit jaar verliep het totaal anders dan voorgaande jaren.
Stap je vol optimisme het consultatiebureau binnen, blijkt je kind te mager, te wild of valt er wel iets anders aan te merken waardoor je met een ingestort moeder-ego het pand weer verlaat. Drie moeders delen hun ervaring.
Amber en Gijs hebben financieel niets te klagen, maar ze zijn het erover eens dat het compleet uit de hand is gelopen met Ambers uitgavenpatroon in de decembermaand: ‘Decemberuitgaven lopen uit de hand’.
Al voordat ze hem ontmoet had, wist Anusha dat Milan van avontuurlijke en extreme seks hield. Zelf is ze nu ook helemaal thuis in de wereld van het swingen en BDSM.
Van extravagante thema’s tot dure locaties, het lijkt soms alsof de lat steeds hoger wordt gelegd voor kinderfeestjes. Maar wat doe je als je ineens zélf moet betalen voor het feestje waar je kind voor is uitgenodigd? Het overkwam Gina.