Elsa: ‘Ik schrok me kapot toen ik via de babyfoon zag wat de oppas deed’
De oppas in de gaten houden via de babyfoon, je kunt het eigenlijk niet maken. Toch deed Elsa het, en daar is ze achteraf gezien heel dankbaar voor.
Het is de ‘Week tegen Pesten’. Voor televisiezender Cartoon Network hét moment om dit probleem bespreekbaar te maken.
Met de boodschap ‘Wees een maatje, geen pestkop’ roept actrice Britt Scholte kinderen op om voor elkaar op te komen zodat niemand zich alleen hoeft te voelen.
Lees ook
COLUMN ANKE: pesten >
De landelijke ‘Week tegen Pesten’ wordt georganiseerd door Stichting School & Veiligheid. Dat pesten nog altijd een groot probleem is, blijkt uit de 50.000 keer dat de website Pestweb, onderdeel van Stichting School & Veiligheid, wordt bezocht. Britt: “Gepeste kinderen voelen zich alleen en dat is heel erg. Daarom vind ik het belangrijk dat kinderen er voor elkaar zijn, er met elkaar over praten en een maatje van gepeste kinderen worden. Want samen kunnen we pesten stoppen.”
‘CN Buddy Network’ is een doorlopende campagne van Cartoon Network waarmee de zender het bewustzijn rond pesten wil verhogen. Met originele spots worden kinderen gemotiveerd om over hun ervaringen te praten, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen. Voor de campagne dit jaar zijn rond het thema ‘vriendschap’ drie nieuwe spots gemaakt: ‘Nieuw in de Klas’, ‘Een Sterke Vriendschap’ en ‘Beste Vrienden’.
Kinderen, ouders en leraren kunnen via het online platform buddy.cartoonnetwork.nl informatie krijgen over pesten en hoe het kan worden tegengegaan.