Van een gesprek aanknopen of het delen van een maaltijd tot samen een uitstapje maken of het tuinpad aanvegen: weekblad Margriet wil mensen enthousiast maken om voor elkaar in actie te komen. Daarom is de hashtag #IKGEEFOMJE in het leven geroepen.
Lees verder onder de advertentie
Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet: “Het lijkt soms alsof zachte waarden als medemenselijkheid, vriendelijkheid en empathie achterhaald zijn. Met deze actie wil Margriet het belang van die waarden juist benadrukken.”
Mooie prijzen
Wil je meedoen? Het idee is simpel: plaats een filmpje of foto van jouw behulpzame actie op social media en gebruik daarbij de hashtag #IKGEEFOMJE. De meest bijzondere momenten maken kans op mooie prijzen (een ballonvaart, high tea, hotelovernachting of vakantie) waarmee je degene om wie je geeft nog eens extra kunt verrassen.
Iedere zwangere vrouw droomt van haar perfecte babyshower: een feest vol liefde, verrassingen en alle aandacht voor haar en de baby. Maar wat als je die bijzondere dag ineens moet delen?
Daniel (38) dacht dat hij het allemaal voor elkaar had: een lieve vrouw, een zoontje van vier en pas een tweede kindje erbij. Maar waar het gezin op het eerste gezicht compleet leek, begon het van binnen langzaam uit elkaar te vallen.
Het kabinet presenteert de voorjaarsnota met maatregelen die de portemonnee van veel Nederlanders raken. Belastingverhogingen en een verlaging van het kindgebonden budget staan centraal in de plannen om de begroting sluitend te krijgen.
Iedere ouder maakt fouten. Kleine, grote, gênante – het hoort erbij. En meestal kun je er achteraf hartelijk om lachen. Maar soms ook niet. Carlijn baalt nog altijd dat haar dochter zilveren tanden heeft door haar fout.