Bellinga’s bijten van zich af na spraakmakende uitzending BOOS: ‘Geloof niet alles’

Bellinga's Beeld: Instagram
Kimberley van Heiningen
Kimberley van Heiningen
Leestijd: 2 minuten

De familie Bellinga heeft gereageerd op de spraakmakende uitzending van BOOS over familievloggers. Volgens moeder Fara wil de familie vooral inspireren en maken ze de vlogs “met de beste intenties.”

Lees verder onder de advertentie

In een, hoe kan het ook anders, nieuwe vlog verzekert moeder Fara dat niet hun hele leven in de vlogs te zien is. “De vlogs die wij maken zijn maar kleine gedeeltes van wat we doen en meemaken op een dag. (…) We hebben nog zoveel dingen meegemaakt achter de schermen.”

Reactie

In de uitzending van BOOS wilden de Bellinga’s niet reageren, maar nu bijt Fara toch van zich af. “Geloof ook niet alles wat er over ons geschreven wordt in medialand.” Ze vervolgt: “Want dat hebben we de afgelopen jaren wel gemerkt, dat er van alles over ons verschijnt.” De meningen en vooroordelen over de familie kloppen volgens Fara ‘negen van de tien keer’ niet.

Lees verder onder de advertentie

Zij verzekert dat de intentie altijd goed is en dat zij vooral anderen willen inspireren met de vlogs. “Wij zijn het levende bewijs dat je van onder de grond, helemaal niks, iets kan opbouwen als je je hart en je passie volgt en doet waar je jezelf goed bij voelt.” Onder de vlog stromen overwegend negatieve reacties binnen. Zo schrijft iemand: “Mooi dat Tim (Hofman, red.) aandacht besteedt aan jullie aandachtsgeile levenswijze waarbij de kinderen gebruikt worden. Triest, heel erg triest!” en een ander: “Kinderen die zo jong zijn horen niet op beeld te staan zodat ouders hier financieel goed van worden. STOP! Ga werken papa en mama!”

BOOS

In de BOOS-uitzending komen diverse experts aan het woord die wijzen op de mogelijke risico’s van familievloggen. Zo wordt benadrukt dat kinderen kwetsbaar in beeld worden gebracht, waarbij emoties zoals angst en verdriet zichtbaar zijn. Ook is er sprake van situaties waarin kinderen in zwemkleding verschijnen of betrokken zijn bij promoties van producten, wat vragen oproept over de grens tussen onschuldige content en mogelijke exploitatie. Hoe de andere families op de aantijgingen reageren lees je hier.

Lees verder onder de advertentie

Lees verder onder de advertentie

Meest bekeken