Vandaag is het Internationale Familiedag, waar de liefde voor onze dierbaren centraal staat. En laat familie nu net een steeds essentiëler deel van onze Nederlandse identiteit vormen.
Lees verder onder de advertentie
Graadmeter voor onze identiteit
Vooral bij Gen Z, waar familie naast nationaliteit, werk en hobby’s wordt gepositioneerd als een van de kernaspecten van het leven. Bijna de helft van Gen Z gelooft zelfs dat quality time met familie bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Ondanks deze overtuiging blijkt meer dan de helft (55 procent) van hen niet tevreden te zijn met hun familierelatie.
“Als we familie als belangrijkste graadmeter voor onze identiteit hanteren, maar ondertussen jongeren niet tevreden zijn met hun familierelatie, dan moeten we daar met elkaar verandering in brengen”, zegt René Froger. Daarom slaan de Frogers, als een van de meest karakteristieke Nederlandse families, de handen ineen met het geliefde koekmerk LU om de ‘FamiLU’ dag te introduceren.
Want wat is een bezoek aan familie zonder een dampende kop koffie of thee en de befaamde koekrommel? Gezien het feit dat driekwart van de Nederlanders, meer dan in enig ander Europees land, sneller toegeeft aan het genieten van lekkernijen in het gezelschap van familie, was de connectie met het koekmerk LU snel gelegd. Aangezien elke familie en ieder familielid uniek is, heeft ook elk lid zijn of haar favoriete koekje. En LU heeft ze allemaal, waardoor het families samenbrengt. Vooral tijdens een FamiLU dag.
Een dag, avond of middag die je volledig naar eigen wens kunt invullen, waar en met wie je maar wilt. Het draait allemaal om het koesteren van familiemomenten, die vaak zeldzaam zijn maar daarom des te waardevoller. De familie Froger hoopt met dit initiatief iedereen aan te sporen om familiemomenten te omarmen.
Natasja is dan ook blij met het initiatief: “FamiLU dag kan helemaal zelf ingevuld worden, waar, wanneer en met wie je wilt. Iedere dag kan in feite een FamiLU dag zijn. Het draait vooral om met elkaar magische familiemomenten-en relaties te koesteren”. “Absoluut”, vervolgt René. “Kijk naar ons gezin! We zijn met veel, steeds meer zelfs, en hebben ook nog eens allemaal een sterk eigen karakter. Dat mag en kan, zolang we goed voor elkaar blijven zorgen. Dan is alles koek en ei”.
Lees verder onder de advertentie
In ons Kek Mama magazine lees je de mooiste verhalen, herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts € 29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.
Danique Bossers (32) is CEO van mode-imperium Most Wanted en maakt de podcast Unfinished Business met verloofde Pieter Musters. Ook is Danique open over de ziekte endometriose, waar ze aan lijdt en aan geopereerd is. Ze maakte een podcastaflevering met specialist Maddy Smeets over deze slopende ziekte.
Het zoontje van Mandy, Thijs, is vijf jaar oud en is een energiebommetje. Mandy zelf geniet daarvan met volle teugen, maar haar vriendin is minder enthousiast en vindt Mandy’s kind te druk.
Wintersport: de een zweert erbij, de ander gruwelt van de kou. Maar sommige moeders lijken wel geboren voor de sneeuwpret. Of het nu gaat om razendsnel de piste afgaan of vooral après-skiën alsof het een Olympische sport is: je sterrenbeeld kan daar zomaar iets mee te maken hebben!
Veel ouders vragen zich af: hoe hecht zullen mijn kinderen zijn als er een groot leeftijdsverschil tussen hen zit? Wordt de oudste een soort tweede ouder, of juist een afwezige puber? Goed nieuws: onderzoek laat zien dat een groot leeftijdsverschil vaak juist een extra bijzondere band creëert.
Er zijn van die vrouwen die meteen wisten: “Een dochter, dat past perfect bij mij!” Niet zo gek, want ze hadden al een zwak voor roze glitterjurkjes, vlechtkunst op topniveau en high tea’s met mini-sandwiches.