Geen sjerpen, geen kronen, geen zenuwslopende finales meer. Miss Nederland stopt, maar voordat je een traantje wegpinkt: het is niet het einde van een tijdperk, maar het begin van een nieuwe beweging. Want de boodschap blijft hetzelfde: jonge vrouwen empoweren, inspireren en een podium geven. Alleen nu zonder het wedstrijdelement.
Lees verder onder de advertentie
Niet meer van deze tijd
Miss Nederland draaide al jaren niet alleen om uiterlijk vertoon. Het ging over zelfvertrouwen, ambitie en het doorbreken van stereotype schoonheidsidealen. Miss Nederland zette zich in om jonge vrouwen te versterken, ze te ondersteunen en hen te helpen. Maar, zo zegt Monica van Ee, directeur van Miss Nederland: “Wij willen graag onze positieve energie inzetten in plaats van altijd maar weer in de verdediging te moeten schieten. Nu kunnen we iedereen bereiken en het juiste saamhorigheid meegeven. Misschien is een sjerp en een kroon niet meer van deze tijd. Maar vrouwen die elkaar steunen en verder helpen, dat is voor ons van alle tijden!” Die energie wordt nu gestoken in een fonkelnieuw platform: Niet Meer Van Deze Tijd.
Niet Meer Van Deze Tijd is hét nieuwe platform waar traditionele ideeën plaatsmaken voor iets fris en vernieuwends. Verwacht thema’s als zelfexpressie, diversiteit, mentale gezondheid, creativiteit en hoe de maatschappij verandert. “We laten experts, changemakers en ervaringsdeskundigen aan het woord over de grote vragen van nu. Hoe navigeer je door een wereld die soms aanvoelt als ‘niet meer van deze tijd’? Het blijft niet alleen bij praten: we nodigen jongeren uit om mee te doen, hun stem te laten horen en hun persoonlijke visie te delen. Social media en jongeren worden vaak negatief in combinatie genoemd en daar gaan wij heel graag verandering in aanbrengen!”
Lees verder onder de advertentie
Mis niks van Kek
Volg ons kanaal en lees als eerste nieuwe verhalen en columns
Een nieuw begin
Miss Nederland mag dan verdwenen zijn, maar de missie blijft overeind: vrouwen ondersteunen en elkaar naar een hoger niveau tillen. Het wordt een plek waar je je authentieke zelf kunt laten zien, zonder druk om te voldoen aan een perfect plaatje.
Danique Bossers (32) is CEO van mode-imperium Most Wanted en maakt de podcast Unfinished Business met verloofde Pieter Musters. Ook is Danique open over de ziekte endometriose, waar ze aan lijdt en aan geopereerd is. Ze maakte een podcastaflevering met specialist Maddy Smeets over deze slopende ziekte.
Anne-Marie en haar vriendin Laura verwachten in april hun eerste kindje en zoals veel aanstaande ouders, wilden ze graag een 3D-echo laten maken. In de ochtendshow met Mattie en Marieke deelde de zwangere nieuwslezeres haar eerste (en waarschijnlijk laatste) ervaring met de welbekende 3D-echo.
Kelly (30) is al twaalf jaar samen met haar grote liefde Sander (31). Zij gunt hem één keer per jaar een avontuurtje buiten de deur, omdat ze weet dat het helemaal goed zit tussen hen twee.
Er zijn van die vrouwen die meteen wisten: “Een dochter, dat past perfect bij mij!” Niet zo gek, want ze hadden al een zwak voor roze glitterjurkjes, vlechtkunst op topniveau en high tea’s met mini-sandwiches.
Geen sjerpen, geen kronen, geen zenuwslopende finales meer. Miss Nederland stopt, maar voordat je een traantje wegpinkt: het is niet het einde van een tijdperk, maar het begin van een nieuwe beweging. Want de boodschap blijft hetzelfde: jonge vrouwen empoweren, inspireren en een podium geven. Alleen nu zonder het wedstrijdelement. Niet meer van deze tijdMiss […]