Het hele internet heeft het over de Sephora kids, piepjonge meisjes die geobsedeerd zijn met dure skincare. De meisjes zijn vaak tussen de 10 en 13 jaar en slaan in grote getalen hun slag bij Sephora, met het geld van paps en mams natuurlijk.
Lees verder onder de advertentie
Vroeger, toen we zelf elf waren, voelden we ons heel wat met onze gekleurde Labello en de rouge van onze moeder en we hadden absoluut nog nooit gehoord van cleanser of moisturizer. Voor de huidige pre-pubers is dat wel anders…
Lees verder onder de advertentie
Sephora kids, meisjes met dure skincare
Generatie Alpha is de jongste generatie na Generatie Z en bestaat momenteel uit jongeren van 13 jaar en jonger. Juist onder deze generatie is er dus een trend gaande van meiden die druk in de weer zijn met dure skincare en dit bij Sephora aanschaffen.
Lees verder onder de advertentie
Voor wiet het niet weet, Sephora is een vergelijkbaar concept als Douglas, maar ze verkopen veel exclusieve merken op het gebied van huidverzorging, make-up en parfum. Veel van de merken die door deze keten worden verkocht, zijn nog niet beschikbaar in Nederland. Dit exclusieve aanbod maakt Sephora tot een populaire en veel bezochte winkel.
Drunk Elephant
Nu staan dus plotseling 11-jarigen in de Sephora om peperdure huidverzorgingslijnen, zoals het op TikTok immens populaire Drunk Elephant, aan te schaffen. Maar dat is niet het enige, veel mensen klagen namelijk over Sephora kids die zich slecht gedragen in Sephora-winkels, ze maken een rommeltje van de testproducten en zijn onbeleefd tegen andere klanten.
In Amerika is in bijna iedere stad wel een Sephora winkel te vinden, maar hier in Nederland niet. De Sephora kids zijn dus voornamelijk in Amerika te vinden, maar dat betekent niet dat het hier in Nederland niet leeft. Sterker nog, ook hier in Nederland is skincare onder tieners een grote hype en daar maken experts zich zorgen om. Waarom een uitgebreide skincare routine niet goed is voor tieners, lees je hier.
Lees verder onder de advertentie
In de glossy Kek Mama lees je de mooiste verhalen, meest herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts €29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.
Danique Bossers (32) is CEO van mode-imperium Most Wanted en maakt de podcast Unfinished Business met verloofde Pieter Musters. Ook is Danique open over de ziekte endometriose, waar ze aan lijdt en aan geopereerd is. Ze maakte een podcastaflevering met specialist Maddy Smeets over deze slopende ziekte.
Anne-Marie en haar vriendin Laura verwachten in april hun eerste kindje en zoals veel aanstaande ouders, wilden ze graag een 3D-echo laten maken. In de ochtendshow met Mattie en Marieke deelde de zwangere nieuwslezeres haar eerste (en waarschijnlijk laatste) ervaring met de welbekende 3D-echo.
Elke moeder kent zo’n strijd. Zo’n totaal onnodige, maar toch eindeloos durende strijd met een peuter. En als je dan ook nog eens commentaar krijgt van een onbekende op straat doet dat je spreekwoordelijke emmer helemaal overlopen. Jade (30) vertelt er meer over.
Waterparels, ook wel bekend als Orbeez of water beads, zijn kleine, kleurrijke balletjes die water absorberen en in omvang toenemen. Hoewel ze populair zijn als sensorisch speelgoed, kunnen ze ook gevaarlijk zijn.
Er zijn van die vrouwen die meteen wisten: “Een dochter, dat past perfect bij mij!” Niet zo gek, want ze hadden al een zwak voor roze glitterjurkjes, vlechtkunst op topniveau en high tea’s met mini-sandwiches.