Het hele internet heeft het over de Sephora kids, piepjonge meisjes die geobsedeerd zijn met dure skincare. De meisjes zijn vaak tussen de 10 en 13 jaar en slaan in grote getalen hun slag bij Sephora, met het geld van paps en mams natuurlijk.
Lees verder onder de advertentie
Vroeger, toen we zelf elf waren, voelden we ons heel wat met onze gekleurde Labello en de rouge van onze moeder en we hadden absoluut nog nooit gehoord van cleanser of moisturizer. Voor de huidige pre-pubers is dat wel anders…
Lees verder onder de advertentie
Sephora kids, meisjes met dure skincare
Generatie Alpha is de jongste generatie na Generatie Z en bestaat momenteel uit jongeren van 13 jaar en jonger. Juist onder deze generatie is er dus een trend gaande van meiden die druk in de weer zijn met dure skincare en dit bij Sephora aanschaffen.
Lees verder onder de advertentie
Voor wiet het niet weet, Sephora is een vergelijkbaar concept als Douglas, maar ze verkopen veel exclusieve merken op het gebied van huidverzorging, make-up en parfum. Veel van de merken die door deze keten worden verkocht, zijn nog niet beschikbaar in Nederland. Dit exclusieve aanbod maakt Sephora tot een populaire en veel bezochte winkel.
Drunk Elephant
Nu staan dus plotseling 11-jarigen in de Sephora om peperdure huidverzorgingslijnen, zoals het op TikTok immens populaire Drunk Elephant, aan te schaffen. Maar dat is niet het enige, veel mensen klagen namelijk over Sephora kids die zich slecht gedragen in Sephora-winkels, ze maken een rommeltje van de testproducten en zijn onbeleefd tegen andere klanten.
In Amerika is in bijna iedere stad wel een Sephora winkel te vinden, maar hier in Nederland niet. De Sephora kids zijn dus voornamelijk in Amerika te vinden, maar dat betekent niet dat het hier in Nederland niet leeft. Sterker nog, ook hier in Nederland is skincare onder tieners een grote hype en daar maken experts zich zorgen om. Waarom een uitgebreide skincare routine niet goed is voor tieners, lees je hier.
Lees verder onder de advertentie
In de glossy Kek Mama lees je de mooiste verhalen, meest herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts €29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.
Een koosnaam voor je partner, je herkent het vast. Zo’n bijnaam die je alleen tussen jullie tweeën gebruikt en uitspreekt als je denkt dat niemand luistert. Totdat je kind het oppikt en enthousiast deelt met de buitenwereld. Daria (32) maakte het mee. Het schaamrood staat nog steeds op haar kaken.
Hoera! Saskia Weerstand is bevallen van een zoon. Dat maakt de RTL-presentatrice bekend op haar Instagram. “Kleine vriend, we zijn zó blij dat jij er bent.”
Marloes (33) is redacteur bij Kek Mama en woont met vriend, peuter (3) en baby (8 maanden) in Arnhem. Ze schrijft in haar columns over hoe ze het hoofd boven water houdt in haar chaotische gezinsleven en de overgang van één naar twee kinderen. Deze week over: ingesleten rolpatronen
We kennen het allemaal: boodschappen doen en telkens weer schrikken bij de kassa. Maar bij Vianna thuis is het elke week een financiële horrorfilm. Haar man en zoon hebben namelijk geen grenzen als het gaat om geld uitgeven aan proteïne snacks.
Een Instagram-video waarin artsen vertellen wat ze hun eigen kids nooit zullen laten doen, ging viral. Van slaapfeestjes tot sekseducatie: het levert verrassende inzichten op.
Als iemand zegt dat opvoeden helemaal vlekkeloos gaat, kunnen wij je vertellen dat dat totaal niet zo is. Ook niet als je kinderen volwassen zijn. Ze blijven jouw kind – met een eigen mening en af en toe stevige discussies.