Het hele internet heeft het over de Sephora kids, piepjonge meisjes die geobsedeerd zijn met dure skincare. De meisjes zijn vaak tussen de 10 en 13 jaar en slaan in grote getalen hun slag bij Sephora, met het geld van paps en mams natuurlijk.
Lees verder onder de advertentie
Vroeger, toen we zelf elf waren, voelden we ons heel wat met onze gekleurde Labello en de rouge van onze moeder en we hadden absoluut nog nooit gehoord van cleanser of moisturizer. Voor de huidige pre-pubers is dat wel anders…
Lees verder onder de advertentie
Sephora kids, meisjes met dure skincare
Generatie Alpha is de jongste generatie na Generatie Z en bestaat momenteel uit jongeren van 13 jaar en jonger. Juist onder deze generatie is er dus een trend gaande van meiden die druk in de weer zijn met dure skincare en dit bij Sephora aanschaffen.
Lees verder onder de advertentie
Voor wiet het niet weet, Sephora is een vergelijkbaar concept als Douglas, maar ze verkopen veel exclusieve merken op het gebied van huidverzorging, make-up en parfum. Veel van de merken die door deze keten worden verkocht, zijn nog niet beschikbaar in Nederland. Dit exclusieve aanbod maakt Sephora tot een populaire en veel bezochte winkel.
Drunk Elephant
Nu staan dus plotseling 11-jarigen in de Sephora om peperdure huidverzorgingslijnen, zoals het op TikTok immens populaire Drunk Elephant, aan te schaffen. Maar dat is niet het enige, veel mensen klagen namelijk over Sephora kids die zich slecht gedragen in Sephora-winkels, ze maken een rommeltje van de testproducten en zijn onbeleefd tegen andere klanten.
Lees verder onder de advertentie
Amerikaans fenomeen
In Amerika is in bijna iedere stad wel een Sephora winkel te vinden, maar hier in Nederland niet. De Sephora kids zijn dus voornamelijk in Amerika te vinden, maar dat betekent niet dat het hier in Nederland niet leeft. Sterker nog, ook hier in Nederland is skincare onder tieners een grote hype en daar maken experts zich zorgen om. Waarom een uitgebreide skincare routine niet goed is voor tieners, lees je hier.
Lees verder onder de advertentie
In de glossy Kek Mama lees je de mooiste verhalen, meest herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts €29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.
Je kent het wel: je doet even snel een boodschap en tegen de tijd dat je thuiskomt, is er een klein drama ontstaan. Maar dit keer geen omgekieperd pak melk of een kleuter die zijn knuffel kwijt is. Nee, er is ingebroken! Of toch niet?
Yolanthe Cabau is niet alleen een succesvolle actrice, presentatrice én Kek Mama columnist, maar vooral een liefdevolle moeder. Haar zoontje Xess Xava, die ze samen met ex-man Wesley Sneijder heeft, is haar grote trots. Maar zoals dat tegenwoordig helaas vaker gaat op sociale media, krijgt ook hij te maken met ongevraagde meningen en ongepaste opmerkingen.
Suus (34) hoort ze wel fluisteren op het schoolplein. Of als ze binnenkomt op een kinderfeest. Want hoe goed ze het ook voorheeft met haar collega-ouders, die lijken haar adviezen niet op prijs te stellen.
Soms doe je als ouders iets waar je later spijt van hebt. Of waar je je enigszins voor schaamt. Zo ook Dilara, die door een actie niet bepaald meer goed bekend staat op de school van haar dochters.
Marloes (33) is redacteur bij Kek Mama en woont met vriend, peuter (3) en baby (10 maanden) in Arnhem. Ze schrijft in haar columns over hoe ze het hoofd boven water houdt in haar chaotische gezinsleven en de overgang van één naar twee kinderen. Deze week over: de eerste wendag op de basisschool.
Als de school belt flitsen er tachtig scenario’s door je hoofd, geen van alle goede. Gelukkig is er niet altijd sprake van rampspoed. Zoals bij Mieke (39), moeder van Merel (15) en Xavi (3).