Eerste kerstdiner op school: ‘Een halfuur later belde zijn juf’
Het is spannend, zo’n eerste kerstdiner op school. En dan kan je kleine in al z’n enthousiasme de festiviteiten íets te ver door trekken.
Het hele internet heeft het over de Sephora kids, piepjonge meisjes die geobsedeerd zijn met dure skincare. De meisjes zijn vaak tussen de 10 en 13 jaar en slaan in grote getalen hun slag bij Sephora, met het geld van paps en mams natuurlijk.
Vroeger, toen we zelf elf waren, voelden we ons heel wat met onze gekleurde Labello en de rouge van onze moeder en we hadden absoluut nog nooit gehoord van cleanser of moisturizer. Voor de huidige pre-pubers is dat wel anders…
Generatie Alpha is de jongste generatie na Generatie Z en bestaat momenteel uit jongeren van 13 jaar en jonger. Juist onder deze generatie is er dus een trend gaande van meiden die druk in de weer zijn met dure skincare en dit bij Sephora aanschaffen.
Voor wiet het niet weet, Sephora is een vergelijkbaar concept als Douglas, maar ze verkopen veel exclusieve merken op het gebied van huidverzorging, make-up en parfum. Veel van de merken die door deze keten worden verkocht, zijn nog niet beschikbaar in Nederland. Dit exclusieve aanbod maakt Sephora tot een populaire en veel bezochte winkel.
Nu staan dus plotseling 11-jarigen in de Sephora om peperdure huidverzorgingslijnen, zoals het op TikTok immens populaire Drunk Elephant, aan te schaffen. Maar dat is niet het enige, veel mensen klagen namelijk over Sephora kids die zich slecht gedragen in Sephora-winkels, ze maken een rommeltje van de testproducten en zijn onbeleefd tegen andere klanten.
@nemu.jo how am i getting bullied by a 10 year old???? #sephora #storytime #sephorakids #girlhood #makeup #rant #sephorashoppinghaul ♬ original sound – kat
In Amerika is in bijna iedere stad wel een Sephora winkel te vinden, maar hier in Nederland niet. De Sephora kids zijn dus voornamelijk in Amerika te vinden, maar dat betekent niet dat het hier in Nederland niet leeft. Sterker nog, ook hier in Nederland is skincare onder tieners een grote hype en daar maken experts zich zorgen om. Waarom een uitgebreide skincare routine niet goed is voor tieners, lees je hier.
In de glossy Kek Mama lees je de mooiste verhalen, meest herkenbare columns en de leukste fashion en lifestyle tips. Abonneer je nu voor slechts €29,95 per jaar en ontvang de glossy als eerste op je deurmat.