Eerste kerstdiner op school: ‘Een halfuur later belde zijn juf’
Het is spannend, zo’n eerste kerstdiner op school. En dan kan je kleine in al z’n enthousiasme de festiviteiten íets te ver door trekken.
Je zou er bijna duizelig van worden: jaarlijks geven we in Nederland zo’n 212 miljoen euro uit aan baby- en kinderproducten. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een onderzoek onder ruim 1200 ouders en toekomstige ouders.
De meest verkochte kinderproducten zijn luiers: 85 procent van de ouders schaft deze aan. Daarna volgen autostoeltjes met 83 procent en kinderstoelen (82 procent). Kinderwagens, commodes en fietsstoeltjes worden door 79 procent van de ouders aangeschaft. Onderaan de lijst vinden staat de bakfiets met 13 procent.
Lees ook
Getest door de redactie: de beste draagzakken voor je baby van 2021 >
Van de kinderproducten die onderzocht zijn, genereren luiers jaarlijks de hoogste omzet. Deze productgroep is goed voor een jaarlijkse omzet van 50 miljoen euro. Kort daarop volgen kinderwagens en autostoeltjes met omzetten van 44 en 41 miljoen euro. Babyfoons staan onderaan met een totale jaaromzet van 14 miljoen euro.
Meer Kek Mama? Volg ons op Facebook >