Elsa: ‘Ik schrok me kapot toen ik via de babyfoon zag wat de oppas deed’
De oppas in de gaten houden via de babyfoon, je kunt het eigenlijk niet maken. Toch deed Elsa het, en daar is ze achteraf gezien heel dankbaar voor.
Moet je echt eens proberen: gedroogd vers fruit van het gloednieuwe merk BEAR. Dat zijn tussendoortjes die bestaan uit 100% vers fruit en geen onzinnige toevoegingen bevatten. En dan smaken ze ook nog eens verrukkelijk. Ideale snack voor in de broodtrommel van je kind.
Je kent het vast wel: het is acht uur ’s ochtends en je hebt geen idee wat je nu weer in de broodtrommel van je kind moet doen. Boterhammen ja, maar verder? Appelpartjes worden snel bruin en die kiwi krijg je vanmiddag geheid weer terug omdat je kind ‘m gewoon niet lust. Dan maar weer een banaan, waarvan je hoopt dat je ‘m over een week niet bruin en zacht onderin de rugzak van je kind terug vindt.
Gelukkig is er nu een geweldige oplossing van het Britse merk BEAR. Aardbei, mango, appel of framboos: je kunt het je zo gek niet bedenken of BEAR heeft er een gedroogde fruitsnack van gemaakt. Ziet er uit als een gezellig snoepje, maar is in werkelijkheid een gezond tussendoortje. In Engeland zweren ze er al jaren bij, en nu komt BEAR ook naar Nederland. Per twee yoyo’s (want: de vorm van een jojo) verpakt in vrolijk gekleurde zakjes. Handig, juist als je kind normaal gesproken niet zoveel fruit eet of het na een schooldag in de broodtrommel laat liggen.
Extra leuk: bij iedere verpakking zit een ansichtkaart van BEAR, steeds verstuurd vanuit een ander land, met daarop leuke weetjes over dat land. Hoe je hallo zegt, bijvoorbeeld. En welke dieren er leven en hoeveel mensen er wonen. Als je kind tien kaarten heeft gespaard, krijgt-ie ook nog eens een wereldkaart en stickervel.
BEAR is een idee van de Britse Hayley Gait-Golding. Ze vond het maar niets dat er zoveel ‘gezonde’ tussendoortjes bestonden waar in werkelijkheid hartstikke veel suiker in zat. Toen Hayley in 2009 hoorde over een onderzoek naar beren die in de buurt van steden leefden – de beren aten vaker junkfood, waren daardoor tot 30% dikker en leefden aanzienlijk korter dan wilde beren in het bos – was de maat vol. Ze verzon een alternatief en de naam voor haar productlijn was een feit.
Wil je BEAR ook eens proberen? Je koopt de fruitsnacks nu bij Albert Heijn (aardbei, mango en appel) of bij de Jumbo (aardbei, mango en framboos).